Jak bezpiecznie wykonywać trening wzmacniający serce?

Categories lifestyle, trening dla serca

Trening wzmacniający serce to doskonała profilaktyka chorób tego organu, a także metoda ich leczenia. Aby ćwiczenia kardio były bezpieczne i skuteczne należy ściśle trzymać się określonych wytycznych. Regularne wykonywana gimnastyka pozwoli zachować nasze serce w dobrej kondycji na wiele lat.

Pilnuj swojego pulsu

Podczas spoczynku ludzkie serce uderza około 60 razy na minutę. W trakcie wysiłku jego praca znacząco przyspiesza, stąd niezbędne jest regularne kontrolowanie pulsu. Jeśli serce bije zbyt szybko lub niemiarowo, wskazane jest przerwanie treningu. W przypadku, gdy po kwadransie odpoczynku puls nadal przekracza 100 uderzeń na minutę, konieczna może okazać się konsultacja z lekarzem.

Zadbaj o dobre warunki do ćwiczeń

Trening kardio serce należy wykonywać w odpowiednich warunkach. Najlepsze efekty przynosi ruch na świeżym powietrzu w umiarkowanej temperaturze. Duży mróz, znaczny upał czy wysoka wilgotność spowodowana opadami utrudniają krążenie krwi. Wymagają głębszego oddychania, przez co mogą przyczyniać się do bólu w klatce piersiowej.

Nie zapomnij o rozgrzewce

Rozgrzewka jest niezbędna przed każdym wysiłkiem fizycznym – wzmaga krążenie krwi oraz przygotowuje organizm do zwiększonej aktywności. Ma ona szczególne znaczenie dla osób z chorobami serca. Odpowiedniej długości rozgrzewka przyszykuje mięśnie przed treningiem, pozwalając na jego bezpieczne przeprowadzenie.

Nawadniaj się

Gwarancją bezpiecznego treningu kardio jest także odpowiednie nawodnienie organizmu. Picie dużej ilości wody polepsza pracę serca, a rozrzedzając nieco krew – ułatwia jej pompowanie do naczyń krwionośnych. Ponadto pomaga uzupełnić płyny tracone wraz z potem podczas zwiększonej aktywności.

Wybierz umiarkowane tempo ćwiczeń

Aby trening kardio był bezpieczny dla serca, należy wybrać tempo ćwiczeń dostosowane do swoich możliwości. Osoby początkujące i ze schorzeniami kardiologicznymi powinny ćwiczyć w umiarkowanym tempie, wykonując 3 treningi w tygodniu. Warto jest poddać się badaniu próby wysiłkowej, przed podjęciem aktywności fizycznej. Regularna aktywność pomoże stopniowo zwiększać wytrzymałość, a stosowne przerwy sprzyjają regeneracji organizmu. Jako trening kardio najlepiej sprawdzi się pływanie, jazda na rowerze po płaskim terenie oraz marsz i trucht.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *