Bieganie jesienią – jak się przygotować?

Categories bieganie
bieganie a odporność

Chłodne wieczory i poranki, deszcze oraz wilgoć. To dla wielu osób problem, przez który odkładają oni swoje plany treningowe do nadejścia wiosny. Jesień to pora roku, której biegacze nie lubią. Nie wiesz jak przygotować się do biegania w jesiennych warunkach? Odpowiadamy na to pytanie!

Bieganie jesienią – jak się przygotować?

Jesienią zaczniemy zmagać się nie tylko z kilometrami, ale również z warunkami atmosferycznymi. Pokonanie wyznaczonych kilometrów, staje się prostsze, gdy nie prześpimy odpowiednich przygotowań. Musisz zadbać przede wszystkim o motywację, odpowiedni ubiór oraz odżywianie. Jesienią zacznie się przydawać czapka oraz rękawiczki. Jak przed każdym biegiem, powinniśmy rozpocząć od długiej oraz intensywnej rozgrzewki. Dla wielu biegaczy, podstawowym elementem podczas jesiennych biegów jest bielizna termiczna. Warto zapamiętać, również iż wskazany jest ubiór, tak aby było nam zimno zanim zaczniemy biegać. Ubierać powinniśmy się zatem na tak zwaną potocznie „cebulkę”.

Bieganie a odporność

Wiele osób zastanawia nad tematem – bieganie a odporność jesienią. Bieganie z pewnością reguluje działanie układu odpornościowego oraz usprawnia reakcję komórek w kontakcie z wirusami. Zapewne każdy z nas słyszał, że aby zdobyć odporność należy dużo ćwiczyć na świeżym powietrzu. Należy jednak pamiętać, że naszą odporność wpływa regularny oraz umiarkowany wysiłek fizyczny, z kolei bardzo intensywny może prowadzić do zwiększenia podatności na infekcje. Według naukowców organizm preferuje bieg przez czterdzieści minut o niskiej intensywności.

Wszystko z głową – powinno być to motto każdego z biegaczy. Bieganie to sport, który możemy uprawiać niezależnie od pory roku, jaka panuje za oknem. Jednak wychodząc jesienią, nie spotkamy z pewnością tylu biegaczy, co latem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *