Ćwiczenia, które zmniejszą ilość cholesterolu

Categories Zdrowe odżywianie

W związku z rosnącym wśród populacji problemem z nadwagą i problemami sercowymi, społeczeństwo coraz częściej zwraca się ku ćwiczeniom fizycznym. Według powszechnej opinii fizjoterapeutów codzienny wysiłek fizyczny, po konsultacji z lekarzem, może być wspaniałą suplementacją procesu leczenia. W niektórych przypadkach aktywność może nawet samodzielnie wpływać korzystnie na stan zdrowia człowieka.

Nawyki żywieniowe

Poziom cholesterolu jest bezpośrednio uzależniony od naszej diety. Niezdrowe przekąski, które często spożywamy z powodu braku czasu, są niestety dodatkowo dosładzane, a także bogate w negatywnie wpływające na nasz organizm tłuszcze trans. Nasz system żywieniowy powinien zawierać jak najmniej takich wysoko przetworzonych produktów, a zamiast nich uwzględniać dużą podaż wszelkiego rodzaju owoców i warzyw oraz zdrowych tłuszczów.

Ruch to zdrowie

Niezwykle istotnym sposobem na radzenie sobie z nadmiarem cholesterolu jest aktywność fizyczna. Trening cardio dla serca może przybierać wiele form, które są wskazane osobom z podwyższonym poziomem tego lipidu. Dla osób zaczynających uprawianie sportu polecane będą przede wszystkim niezbyt forsowne spacery. Może to być zarówno kilkunastominutowy marsz, jak i wyprowadzenie naszego pupila na przechadzkę.

Interesującą formą ruchu są zajęcia w formie spaceru z kijkami, a więc nordic walking. Zapewniają one harmonijny rozwój zarówno dolnej jak i górnej części ciała. Ciekawych świata i swojej okolicy na pewno zainteresuje jazda na rowerze lub rolkach. Te aktywności pozwolą na spędzenie czasu w terenie i zapewni dodatkowe bodźce dla naszego ciała i mózgu.

Wspaniałym pomysłem na zwiększenie swojej sprawności i doprowadzenie do normy parametrów krwi będzie też poranna gimnastyka, czy uprawiana w grupie joga. Najważniejsza jest systematyczność oraz stopniowanie obciążeń. Zajęcia fizyczne mogą nie tylko obniżyć poziom cholesterolu w organizmie, ale też pozytywnie wpłynąć na samopoczucie i ogólną sprawność fizyczną.

Wszystkie wymienione aktywności mają bardzo korzystny wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi oraz zwiększania ogólnej sprawności fizycznej. Kluczowa w całym procesie jest regularność wykonywania danego rodzaju ćwiczeń. Tylko ona zapewni optymalne efekty terapeutyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *