Jakie ćwiczenia są bezpieczne przy niskim ciśnieniu?

Categories trening dla serca
jakie ćwiczenia po zawale serca

W odróżnieniu o wysokiego ciśnienia, z którym zmaga się nadciśnieniowiec, osoba o niskim ciśnieniu jest stosunkowo bezpieczniejsza, jeśli chodzi o zdrowie. Prawdę mówiąc, ogólnie uważa się, że niskie ciśnienie tętnicze jest właśnie tym prawidłowym. Tak jest w istocie.

W lwiej części przypadków można uznać to za prawdę (szczególnie, jeśli mówimy o ciśnieniu 130/90, które uchodzi za normę), ale problem pojawia się wtedy, gdy niskociśnieniowcowi wynik spadnie o 20, 30 punktów. Wtedy ryzykuje on pojawienie się hipotonii, czyli ryzykownego, obniżonego ciśnienia krwi. A to już potrafi wpłynąć negatywnie nie tylko na nasze zdrowie, ale również samopoczucie.

Dobrze zdajemy sobie sprawę ze skutków niskiego ciśnienia. Odczuwamy wtedy ociężałość, obniżoną energię, ospałość, a nawet bóle głowy. Żeby temu zapobiegać, warto zaznajomić się z kilkoma prostymi aktywności fizycznymi, które pomogą nam podnieść ciśnienie.

Proste sposoby na podniesienie ciśnienia

Na początek wypada nadmienić, że zarówno niskociśnieniowiec, jak i nadciśnieniowiec, powinien dla własnego bezpieczeństwa odwiedzić lekarza. U niego wykona serię badań pod kątem jakichkolwiek przeciwwskazań do podjęcia wzmożonych treningów. Dzięki temu oszczędzi sobie nieprzyjemnych skutków ćwiczeń, np. kontuzji.

Mając to za sobą, możemy zaczynać. Wystarczy już 30 minut aktywności fizycznej dziennie, żeby podwyższyć poziom naszego ciśnienia tętniczego. Oczywiście regularność w wykonywaniu treningów jest tutaj wskazana – im dłużej pozostaniemy przy naszym postanowieniu, tym lepiej zauważalny będzie wzrost ciśnienia.

Do wyboru mamy praktycznie każdy rodzaj sportu uprawianego na świeżym powietrzu, czyli bieganie, jazda na rowerze, nordic walking, czy chociażby tradycyjny spacer. Poza tym dla wzmocnienia pracy serca warto zainteresować się popularnym ostatnio treningiem cardio. Pływanie działa równie skutecznie.

A jeśli poszukujemy sposobu na natychmiastowe podniesienie ciśnienia, od ręki, to dobrze służy w tym celu każdy bardziej intensywny ruch. Tutaj wybór jest spory: pajacyki, przysiady, bieg w miejscu, wymachy nóg i rąk, albo pompki. Kilka powtórzeń od razu sprawi, że krew szybciej popłynie nam w żyłach i polepszy się nasze samopoczucie.

Dla dłuższego cieszenia się zdrowiem warto podjąć jakąkolwiek, nawet najprostszą aktywność fizyczną. Nie tylko podniesie nam się ciśnienie, ale również będziemy lepiej wyglądać. I dłużej zachowamy sprawność umysłową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *