Dieta jaką powinny stosować osoby po zawale

Categories dieta

Zdrowie to jedna z najcenniejszych wartości i ogromny kapitał. Choć bardzo często zmagamy się z wieloma chorobami i przykrymi wypadkami, obecnie medycyna jest na tyle rozwinięta, że możemy wyjść z opresji obronną ręką i powrócić do formy. Niezwykle powszechne są zwłaszcza choroby układu krążenia, na czele z zawałem mięśnia sercowego, który bywa wyjątkowo podstępny i niebezpieczny. U pacjentów, którzy doświadczyli ataku serca występuje spore ryzyko ponownego zawału. Jak je zminimalizować? Kluczową rolę odgrywa właściwa dieta.

Dostarczyć organizmowi cennych składników i witamin

Każdy lekarz przyzna, że jeśli chodzi o zdrowe serce dieta, która jest odpowiednio zbilansowana, stanowi prawdziwą konieczność. Dla pacjentów, którzy wcześniej często sięgali po wysokoprzetworzone produkty i jadali dużo oraz tłusto, będzie wiązała się z wieloma wyrzeczeniami i wymagała zmiany nawyków. Należy jednak podkreślić, że jest to inwestycja we własne zdrowie – najbardziej opłacalna ze wszystkich możliwych. Co można jeść bez obaw, a czego unikać? Jakich zaleceń przestrzegać? Oto kilka najważniejszych informacji!

Dieta dla osób po zawale – podstawowe zasady

Posiłki powinny obfitować w owoce i warzywa, które są cennym źródłem witamin, antyoksydantów i sprzyjają regeneracji organizmu. Znakomicie skomponują się z nimi pełnoziarniste produkty zbożowe, które nie posiadają zbyt wielu kalorii, za to obfitują w błonnik. Można oczywiście jeść mięso, jednak takie o niskiej zawartości tłuszczu. Indyk, kurczak, czy cielęcina sprawdzą się doskonale. Ugotujmy je na parze lub upieczmy w piekarniku, rezygnując z duszenia i smażenia w głębokim tłuszczu. Z jadłospisu powinny zniknąć słodkie i słone przekąski, napoje gazowane, pełnotłusty nabiał i mięso wieprzowe oraz wołowe. Nie zaszkodzi picie dużych ilości wody mineralnej, a także dbanie o zachowanie regularności w przyjmowaniu posiłków i jedzenie kolacji najpóźniej trzy godziny przed snem. Dieta dla osób po zawale także może być smaczna, sycąca i zachęcająca do kulinarnych eksperymentów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *