Dlaczego warto uprawiać jogging?

Categories bieganie, trening dla serca

Regularna aktywność fizyczna znacząco poprawia kondycję organizmu, pozytywnie wpływając nie tylko na zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Największą popularnością cieszy się natomiast jogging, czyli bieg w wolnym tempie. Niewątpliwą zaletą joggingu jest fakt, że zdecydowanie poprawia on naszą sprawność oraz wydolność organizmu, nie powodując przy tym nadmiernego zmęczenia. To jednak nie wszystkie korzyści, jakie się z nim wiążą – sprawdźmy więc, co możemy osiągnąć dzięki tego typu ćwiczeniom.

Bieganie a zdrowe serce

Regularny jogging wspiera prawidłową pracę układu sercowo-naczyniowego. Po pierwsze: dlatego, że pomaga ono spalać tkankę tłuszczową. Po drugie: obniża również ciśnienie krwi. Zrzucenie zbędnych kilogramów w połączeniu z właściwym krążeniem krwi sprawia, że znacząco zmniejszamy ryzyko pojawienia się wielu chorób, w tym m.in. choroby wieńcowej oraz cukrzycy.

Bieganie a mocniejsze stawy

Nie jest prawdą opinia, zgodnie z którą jogging obciąża stawy, w konsekwencji prowadząc do ich osłabienia. W rzeczywistości jest wręcz odwrotnie: bieganie znacznie je wzmacnia! Poniekąd jest to związane z informacjami, które przedstawiliśmy w powyższym akapicie – jogging nie tylko reguluje ciśnienie krwi, ale również podnosi jej objętość, dostarczając stawom więcej tlenu i usuwając z nich substancje toksyczne.

Bieganie a odporność

Jogging jest także doskonałym wsparciem dla układu immunologicznego. Miłośnicy tej właśnie aktywności fizycznej rzadziej narażeni są na infekcje, są bardziej odporni na wirusy, a przeziębienia przechodzą łagodniej, szybciej i bez powikłań. Główna w tym zasługa zwiększonej ilości leukocytów, które skutecznie zwiększają odporność organizmu, a także bardziej rozwiniętej zdolności regeneracyjnej tkanej.

Bieganie a samopoczucie

Zwiększona liczba endorfin oraz wyższy poziom serotoniny podczas joggingu przyczyniają się do poprawy komfortu psychicznego. Dzięki bieganiu, łatwiej będzie nam wyeliminować stres, ukoić nerwy, a także odzyskać dobry humor i pogodę ducha. Ćwicząc regularnie, zmniejszamy ryzyko zachorowań na depresję i możemy cieszyć się lepszą, stabilną kondycją psychiczną.

Bieganie a metabolizm

I jeszcze jedna zaleta systematycznego biegania, zwłaszcza porannego – w ten sposób stymulujemy pracę układu pokarmowego, między innymi przyspieszając metabolizm. Dzięki temu, łatwiej będzie nam spalić nadwyżkę kalorii, co bez wątpienia wpłynie na nasze samopoczucie, doda energii do działania i zapobiegać będzie jej nagłemu spadkowi.

Jak widać, warto uprawiać jogging! Oczywiście, należy robić to rozsądnie, wyznaczone cele osiągając powoli, ale konsekwentnie. Regularna aktywność fizyczna jest nam niezwykle potrzebna, dlatego lepiej jej nie ignorować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *