Jak dopasować dietę do schorzeń serca?

Categories Choroby Serca, dieta
mięsień sercowy

Choroby serca to duże zagrożenie dla współczesnej cywilizacji. Nadwaga, nadciśnienie, zbyt wysoki poziom cholesterolu. To tylko niektóre z nich. Wszystkie te schorzenia mają bezpośredni wpływ na stan najważniejszego mięśnia w ludzkim ciele oraz układu krążeniowego. Istnieją rozwiązania, które, stosowane na co dzień, mają realną szansę na zatrzymanie lub pozbycie się chorób serca. Jednym z nich jest odpowiednia dieta. Jak zatem dopasować swój styl żywienia do schorzeń serca?

Warzywa i owoce

To one mają najwięcej witamin. Od zawsze słyszymy, że włączenie ich do diety jest niezbędne, jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem. To nie są czcze słowa. Owoce i warzywa rzeczywiście mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Należy spożywać ich co najmniej pięć porcji lub około pół kilograma dziennie. Warzywa powinny jednak przeważać nad owocami. Zawierają one ogrom dobroczynnych składników, jak na przykład flawonoidy, które pomagają w walce z miażdżycą. Witaminy C i E, beta-karoten czy potas także wspomagają pracę serca. Powinniśmy zatem jeść jak najwięcej różnych warzyw i owoców, aby dostarczane przez nie składniki odżywcze wzajemnie się uzupełniały.

Błonnik i produkty pełnoziarniste

Jeżeli do swojego życia wprowadzimy zdrowe odżywianie zdrowe serce będzie najważniejszą korzyścią, jaką odniesiemy. Na początku tej drogi pozbądźmy się z kuchni białego pieczywa i makaronu. Te produkty nie dostarczają naszemu organizmowi żadnych dobroci, powodując jedynie wzrost tkanki tłuszczowej, pogarszając tym samym stan naszego serca. Zamiast nich sięgajmy po pieczywo oraz makarony pełnoziarniste. Nie zapominajmy o tak popularnych w polskiej kuchni kaszach. Do diety włączmy ponadto rośliny strączkowe. Wszystkie te produkty bogate są w błonnik, który między innymi obniża poziom cholesterolu.

Mniej soli

Poza białym pieczywem i makaronami istnieją jeszcze inne, dużo gorsze z punktu widzenia naszego serca produkty. Jednym z nich jest sól. Całkowita jej eliminacja może okazać się trudna, warto jednak ograniczyć jej spożycie do minimum. Dodawana do jedzenia w zbyt dużych ilościach wpłynie bowiem na podwyższenie ciśnienia tętniczego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *