Jak dojść do siebie po zawale?

Categories trening dla serca
trening kardio serce

Zawał serca spowodowany jest niedrożnością naczyń krwionośnych dostarczających krew do najważniejszego z mięśni w ciele człowieka. Odcięcie dopływu krwi do serca powoduje jego niedotlenienie oraz obumieranie jego fragmentów. Według badań statystycznych każdego roku w Europie z powodu problemów kardiologicznych umiera blisko cztery miliony osób. Żeby dojść do siebie po zawale, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na prawidłową rehabilitację. Powinna ona być przeprowadzona w profesjonalnym ośrodku rehabilitacyjnym pod okiem doświadczonych fachowców niezwłocznie po opuszczeniu przez pacjenta szpitala. Należy pamiętać, że mięsień sercowy po zawale ulega przebudowie, która trwa zazwyczaj kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy. Nieprawidłowa forma aktywności podejmowana przed zakończeniem procesu przebudowy może doprowadzić do zaburzeń rytmu serca, a w skrajnych przypadkach nawet do śmierci. Aby do tego nie dopuścić pacjent po zawale powinien znajdować się pod stałą opieką lekarza kardiologa.

Zmiana trybu życia

Jeśli zastanawiamy się jak wzmocnić serce ćwiczenia w warunkach domowych to zagadnienie, którym powinniśmy się zainteresować. Dotyczy to zwłaszcza wszystkich osób, które przeszły zawał. Zdaniem specjalistów powrót do formy można rozpocząć już po 2-3 tygodniach po wystąpieniu niedotlenienia serca. Początkowo najbardziej wskazane są spacery. Zalecaną formą aktywności jest także nordic walking. Pacjenci po zawale powinni unikać ćwiczeń o charakterze statycznym, które mogą powodować nagłe podniesienie ciśnienia krwi. Podczas rehabilitacji domowej należy na bieżąco monitorować tętno oraz ciśnienie, a w razie przekroczenia norm modyfikować rodzaj wykonywanych ćwiczeń. W dochodzeniu do zdrowia po zawale niezwykle ważna jest także zmiana trybu życia. Odrzucenie papierosów, zrzucenie zbędnych kilogramów oraz zdrowa dieta to czynności, które mogą przyczynić się do szybkiej poprawy kondycji serca w wyniku usunięcia zmian miażdżycowych znajdujących się w naczyniach krwionośnych. Szybszą regenerację serca umożliwia także spożywanie antyoksydantów oraz produktów bogatych w błonnik, potas i magnez.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *