Jak zacząc uprawiac jogging?

Categories bieganie

Wiele osób każdego roku w swoim postanowieniach rocznych planuje rozpoczęcie przygody z joggingiem. Dla wielu jednak postanowienie kończy się na zapisanym w planie rocznym marzeniu, które nigdy nie zostało zrealizowane. A przecież to właśnie bieganie uchodzi za jedną z najlepszych dla naszego ciała i ducha aktywności fizycznych. Jogging doskonale wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej, umacnianie się mięśni oraz poprawę kondycji. Dodatkowo odpręża umysł, dając mu odpocząć od intensywnej pracy, do której przywykliśmy, ucząc się bądź pracując przy biurkach. Nie potrzeba wiele, by uprawiać jogging. Warto zapoznać się z 3 podstawowymi krokami, które pozwolą umocnić się w postanowieniu i zacząć biegać.

Krok 1 – Po prostu zacznij biec

Pierwszy krok jest jednocześnie najłatwiejszym i najtrudniejszym do zrealizowania. Zawsze znajdziemy w sobie dostatecznie dużo argumentów, by jednak zostać w domu, i obejrzeć kolejny odcinek serialu. Pogoda nie sprzyja, cały dzień pracy nas wyczerpał, nie mamy odpowiedniego stroju do joggingu. Od momentu, kiedy postanowimy sobie, że dzisiaj zaczynamy swoją przygodę z bieganiem, musimy z determinacją odpychać wszystkie myśli zachęcające nas do tego. Do rozpoczęcia treningu nie potrzebujemy najnowszego modelu butów do biegania lub specjalnych spodni i koszulki. Wystarczy założyć zwykły dres i tenisówki. Nie warto wciąż oddalać od siebie momentu, kiedy rozpoczniemy przygodę z bieganiem. Satysfakcja z pierwszego ukończonego biegu jest ogromna, a apetyt na kolejne biegi rośnie w miarę pokonywania kolejnych kilometrów i treningów.

Krok 2 – Ułóż odpowiedni plan treningowy

Gdy już przekonamy się do joggingu, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest nasz najbliższy cel. Nieważne, czy naszą ambicją jest przebiegnięcie maratonu, półmaratonu czy pierwszych 5 kilometrów, zawsze plan treningowy biegania pomaga nam w monitorowaniu naszych postępów i motywuje nas do dalszej pracy. Podczas układania plany zadbajmy o to, by treningi były regularne oraz odpowiednio zbalansowane. Nie każdy trening ma polegać na morderczym biegu coraz większej ilości kilometrów. Jeżeli zwiększymy odległość naszego biegu nieznacznie co tydzień, szybko zauważymy postępy w naszej kondycji oraz stanie zdrowia i sylwetki.

Krok 3 – Trzymaj się swojego planu

Po rozpoczęciu przygody z joggingiem oraz stworzeniu planu treningowego, powinniśmy się go trzymać. Jeżeli z przyczyn niezależnych ominiemy jeden trening, nic się nie stanie. Jeśli jednak przerwiemy bieg na 3 tygodnie i będziemy starali się wznowić nasze starania, taka przerwa może sprawić nam trudność w utrzymaniu odpowiedniego tempa i niepotrzebnie zniechęcić do dalszych prób. Pamiętajmy o tym, że jogging to nie kara tylko nagroda dla naszego organizmy za ciężki dzień pracy lub nauki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *