Jakie są najpopularniejsze ćwiczenia wzmacniające krążenie?

Categories trening dla serca
ćwiczenia na serce

Jak sprawić, by nasze krążenie było lepsze? Najprostszym rozwiązaniem jest dobór właściwych ćwiczeń, które mają za zadanie zwiększyć i poprawić dopływ krwi do aktywowanych w czasie treningu partii mięśni. Ćwiczenia na krążenie są bardzo skuteczne, ponieważ powodują naprzemienne ich skracanie i wydłużanie, przyspieszają oddech i zwiększają zapotrzebowanie komórek i tkanek na tlen. Najlepiej, kiedy w czasie aktywności fizycznej angażowane są wszystkie partie ciała. Specjaliści zalecają, by każde z ćwiczeń wykonywać przez 20 sekund, po czym odpoczywać przez następne 20. W ramach rozgrzewki można użyć praktycznego wałka, którym należy rozmasować przednie, tylne i boczne części ciała, a na koniec powtórzyć ten sam ruch, będąc na plecach. Pozwala to na pobudzenie i rozluźnienie tkanek miękkich i przygotowanie ich do dalszego wysiłku.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Po przyjemnej rozgrzewce pora na ćwiczenia krążeniowo- oddechowe. Na początku należy ustawić się w pozycji pionowej. Następnie wykonać nożyce przy udziale kończyn górnych i dolnych. Kluczowa w całej kwestii jest koordynacja. Po tym, kiedy do przodu wysuwa się prawa noga, podąża lewa ręka, a następnie wykonać należy dynamiczną zmianę. Całość należy powtórzyć dwukrotnie. Kolejnym popularnym ćwiczeniem jest tzw. skip C. Polega na spokojnym biegu i jednoczesnym uderzaniu piętami o pośladki. Aby wzmocnić efekt i zaktywizować większą partię mięśni, warto poszerzyć zakres ruchu, dołączając do niego ręce. Ramiona należy wysuwać naprzemiennie w taki sposób jak podczas zadawania ciosów. Ramiona należy przez cały czas utrzymywać na wysokości klatki piersiowej. Całość należy powtórzyć 3 razy, z przerwą 20 sekund po każdej serii. Kolejnym jest powtórzenie ruchu nóg z poprzedniego ćwiczenia, inaczej należy natomiast poruszać rękoma. Podczas gdy dolne kończyny wykonują skip C, ramiona należy otwierać i zamykać na wysokości klatki piersiowej. W profesjonalnej terminologii jest to ruch odwodzący. Podobnie jak poprzednio serię należy powtórzyć 3 razy, a pomiędzy nimi wykonać przerwę liczącą 20 sekund.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *