Czym jest kalistenika, czy warto ją trenować?

Categories bieganie
kalistenika

Kalistenika to forma treningu z wykorzystaniem własnej masy ciała. Do takich ćwiczeń nie jest potrzebna siłownia, ani żadne urządzenia. Ćwiczeniami charakterystycznymi dla kalisteniki są pompki, mostek czy przysiady.

Kto może trenować kalistenikę?

Kalistenikę może trenować każdy niezależnie od wieku, czy kondycji fizycznej. Nie musimy wydawać pieniędzy na siłownię, czy klub fitness, ponieważ możemy ćwiczyć sami w domu. Do treningu wystarczy nam nasze ciało, trochę przestrzeni i nasze chęci. Nasz trening możemy wykonać na plaży, w parku, albo w swoim pokoju, gdziekolwiek zechcemy.

Co daje trening kalisteniki?

Regularne treningi kalisteniki zapewnią nam świetną formę. Będziemy mogli cieszyć się zwiększoną siłą i wytrzymałością. Do tego wspaniałe efekty treningu, będzie można zauważyć na naszym ciele. Dzięki, kalistenice możemy stracić zbędne kilogramy, osiągnąć ładną sylwetkę i zbudować masę mięśniową. Takie ćwiczenia, pomogą nam również utrzymać zdrowie i zapewniają odporność na różne choroby. Trening kalisteniki jest bliski naturalnym ruchom człowieka, dlatego nie musimy się bać o obciążenia stawów. Do tego, podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki czemu trening zapewni nam świetne samopoczucie.

Jak wygląda trening kalisteniki?

Nasz plan treningowy powinniśmy układać według naszej kondycji, umiejętności. Początkujące osoby, które nie są w stanie wykonać pompki, mogą zaczynać od jej prostszych wariantów. Kiedy wykonywane ćwiczenia nie będą sprawiały nam już trudności, możemy je utrudniać i urozmaicać. Zaczynajmy od małych kroków i stawiajmy coraz większe. Pamiętajmy, że nasz trening powinien angażować wszystkie partie ciała.

Jak często i ile ćwiczyć?

Powinniśmy ćwiczyć kilka razy w tygodniu. Jednak pamiętajmy, aby robić sobie dni odpoczynku, wolne od ćwiczeń. Jest to ważne, aby nasze mięśnie mogły się zregenerować i być gotowe na kolejny trening. Nie ma określonego czasu, jaki powinniśmy przeznaczać na konkretny trening. Możemy ćwiczyć 20 minut, albo godzinę dziennie. Najważniejsze jest, aby ćwiczyć regularnie, inaczej nie osiągniemy zadowalających efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *