Proste sposoby na poprawę krążenia

Categories Zdrowe odżywianie

Problemy z krążeniem dopadają osoby w różnym wieku. Może się do tego przyczyniać nie tylko starzenie się, ale też palenie papierów, siedzący tryb życia, tak obecnie powszechny, a także wiele innych czynników. O takich problemach mogą świadczyć choćby powracające bóle głowy czy częste odczuwanie zimna w kończynach oraz obrzęki. Istnieje jednak kilka prostych sposobów na zniwelowanie takich dolegliwości.

Ćwiczenie oddechu oraz naprzemienne prysznice

Podczas wielogodzinnego siedzenia dochodzi do nacisku na przeponę, który skutkuje płytkim oraz szybkim oddychaniem. Sama krew staje się wtedy mniej dotleniona i przekazuje mniej cennego tlenu do komórek organizmu. Z pewnością pomogą zatem ćwiczenia polegające na wciąganiu dużej ilości powietrza nosem i powolnym wypuszczaniem go przez usta. Takie sesje można powtarzać nawet kilka razy w ciągu dnia. Inną prostą metodą jest wzięcie naprzemiennego prysznica zimną i ciepłą wodą. Taka stymulacja z wykorzystaniem temperatury, wpływa na poszerzanie się i zwężanie naczyń krwionośnych. Warto pamiętać o tym, iż taką kąpiel powinno się kończyć z wykorzystaniem chłodnej wody, po czym dobrze jest jeszcze mocno rozcierać ciało ręcznikiem.

Ćwiczenia fizyczne

Na pewno zbawienny wpływ na układ krwionośny będą miały ćwiczenia fizyczne. W praktyce poprawa krążenia nastąpi nawet przy mniej wymagających aktywnościach, więc nie trzeba się nastawiać na bardzo intensywne treningi. Pozytywne efekty da także delikatny jogging czy spacery lub nawet zajęcia rozciągające bądź podstawowe ćwiczenia, takie jak przysiady. Trzeba przy tym pamiętać o regularności. Taki wysiłek dobrze jest podejmować przynajmniej pięć razy w tygodniu po kilkadziesiąt minut. Przy okazji będzie to oznaczało przerwę w pracy, jakże istotną, zwłaszcza przy siedzącym trybie życia.

Zmiany w diecie

Kwestie żywieniowe zawsze odgrywają kluczową rolę w kontekście zdrowia. W przypadku problemów z krążeniem, z pewnością lepiej zrezygnować z dużych ilości tłuszczy zwierzęcych oraz cukrów pochodzących ze słodyczy oraz napojów gazowanych. Rozsądne będzie uwzględnienie w diecie cytrusów, bogatych w witaminę C, która wpływa na uszczelnianie naczyń krwionośnych. Ważne są też kwasy omega-3, znajdujące się w morskich rybach oraz nasionach i orzechach. Na obieg krwi pozytywnie wpływają również ostre przyprawy, które przy okazji poprawiają także walory smakowe potraw. Warto sięgać zatem choćby po czosnek, pieprz, imbir czy ostrzejszą paprykę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *