Trening cardio w domu

Categories trening dla serca
trening cardio dla serca

Żeby ćwiczyć, nie musimy wybierać się na siłownię. Trening cardio, który pomoże spalić zbędne kalorie, można wykonywać w domu. Niekonieczny jest tu specjalistyczny sprzęt, wystarczy chęć i zaangażowanie.

   Czym jest trening cardio?

Trening cardio pozwoli nam spalić zbędna tkankę tłuszczową. Do tego zwiększy naszą wytrzymałość, a także przyniesie zdrowie i dobre samopoczucie. Ten trening możemy wykonać bez żadnych sprzętów, wystarczy nasze ciało i niewielka przestrzeń. Trening cardio świetnie sprawdzi się u początkujących osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z aktywnością fizyczna. Nadaje się również dla zaawansowanych sportowców, którzy chcą dodać do swojego planu treningowego dodatkowy element. Dzięki niemu zwiększą swoją wytrzymałość i spalą sporo kalorii.

   Ile razy w tygodniu wykonywać trening cardio?

Tak, jak każdy inny trening, tak cardio trzeba trenować regularnie. Ćwiczenie od czasu do czasu nie przyniesie dużych efektów. Cardio powinniśmy wykonywać od 2 do 5 razy w tygodniu. Dokładna ilość treningów, jaką powinniśmy wykonywać zależy od wielu czynników. Między innymi od naszego wieku, kondycji, czy dziennej aktywności fizycznej. Przykładowo osoba, która wykonuje ćwiczenia siłowe trzy razy w tygodniu, może włączyć do swojego planu dwa dni treningu cardio. Musimy również pamiętać by nie przesadzać z liczbą treningów, aby nie doprowadzić do przetrenowania.

   Jakie ćwiczenia wykonywać?

Trening cardio może składać się z wielu, różnych ćwiczeń. Od nas zależy, jakie włączymy do naszego planu treningowego. Przykładowymi ćwiczeniami cardio,  które możemy wykonywać są wyskoki, czy bieg w miejscu. Najlepiej urozmaicać wykonywane ćwiczenia. Dzięki temu unikniemy monotonii, a treningi łatwo się nam nie znudzą.

   Po jakim czasie widać efekty?

To z pewnością często zadawane pytanie przez początkujące osoby. Efekty zobaczymy tylko wtedy, kiedy będziemy ćwiczyli regularnie. Dodatkowo lepsze rezultaty uzyskamy stosując zdrową dietę. Pierwsze efekty możemy zobaczyć już po dwóch tygodniach. Jednak jest to kwestia indywidualna i zależy od wielu czynników. W każdym razie nie możemy się zniechęcać. Trening cardio wymaga zaangażowania i odrobiny poświęcenia. Jednak, z pewnością jest wart znakomitych efektów, które możemy uzyskać.

Komentarze

  1. Przydało by się żebyście podali trochę ćwiczeń które nadają się do kardio:
    Pajacyki, bieg w miejscu, bieg bokserski, mountines climber, burpees, rowerek na plecach (wersja z rękami i nogami)…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *