Zalety treningu aerobowego

Categories dieta, lifestyle, trening dla serca
jak dbać o serce w młodym wieku

Współcześnie jesteśmy narażeni na stres spowodowany pędzącym trybem życia czy wymagającą pracą. Często nie mamy nawet czasu, by usiąść spokojnie i zrelaksować się w zaciszu własnego domu, nie wspominając o ćwiczeniach na świeżym powietrzu. Efektem zaniedbań w dbaniu o własne ciało może być duży przyrost wagi i problemy ze zdrowiem. Świadomość niekorzystnego wyglądu jest dolegliwa zwłaszcza dla kobiet, które w każdej sytuacji chciałyby się dobrze i atrakcyjnie prezentować. Co zrobić w sytuacji, gdy wskazówka na wadze przekracza możliwy do zaakceptowania poziom?

Ruch to zdrowie

Idealną propozycją dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy i tym samym poprawić swój wygląd oraz stan zdrowia są ćwiczenia aerobowe. Trening tego typu polega na wykonywaniu różnych ćwiczeń z umiarkowaną intensywnością (tętno na 65-70%), najlepiej przez około 50-60 minut – na zewnątrz lub w pomieszczeniach zamkniętych. Kluczową rolę odgrywa tutaj powietrze, dlatego aeroby są często nazywane ćwiczeniami tlenowymi. Najważniejszą zaletą tego treningu jest fakt, że może być wykonywany przez każdą osobę, niezależnie od wieku, formy fizycznej czy wagi.

Przed ruszeniem w trasę biegową lub wykupieniem karnetu na siłownię zaleca się wykonanie próby wysiłkowej dla oceny bezpieczeństwa aktywności fizycznej, oznaczenia ryzyka zawałowego, a także udarowego.

Kolejnym ważnym atutem jest dostępność – jest to sport tani, nie wymagający prawie żadnych nakładów finansowych. Z powodu przeciętnej intensywności ryzyko wystąpienia kontuzji jest bardzo niskie – to również ważna cecha aerobów. Niezaprzeczalną zaletą jest także różnorodność ćwiczeń, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie i nie będzie się nudził. Jeśli w przyszłości zapragniemy uprawiać sport wyczynowy, to trening aerobowy z całą pewnością przygotuje nasze ciało (m.in. stawy, mięśnie, układ krążenia i układ oddechowy) do bardziej intensywnego wysiłku. Ale najważniejszą zaletą tego rodzaju aktywności ruchowej jest oczywiście zwiększone spalanie tłuszczu, co pozytywnie odbije się na wadze oraz pozwoli skutecznie zminimalizować ryzyko wystąpienia licznych chorób. Zwłaszcza trening aerobowy dla serca ma ogromne znaczenie, ponieważ choroby związane z tym narządem należą do najtrudniejszych w leczeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *