Zasady treningu aerobowego

Categories trening dla serca

Trening aerobowy to jeden z najlepszych sposobów na zrzucenie nadprogramowej tkanki tłuszczowej dla osób rozpoczynających przygodę ze sportem. Oparty jest on na procesie tlenowym, w którym mięśnie pozyskują energię potrzebną do pracy z zapasów glikogenu i nagromadzonego w organizmie tłuszczu. W ten sposób dochodzi do redukcji tkanki tłuszczowej oraz poprawy wydolności całego organizmu.

Zalety ćwiczeń aerobowych

Poza wyszczupleniem i poprawą sylwetki, najważniejszym aspektem jest poprawa wydolności oraz znaczne polepszenie kondycji. Działa to długoterminowo, gdyż sprawia iż człowiek chce i może ćwiczyć więcej. Trening aerobowy jest treningiem wytrzymałościowym, który poprawia wiele aspektów odpowiadających za ogólną sprawność naszego ciała. Zwiększa sprawność układu oddechowego, pomaga we wzroście odporności na zmęczenie, zwiększa objętość minutową serca i usprawnia system transportujący glukozę do wnętrza komórek.

Prawidłowy trening aerobowy

Wyjątkowo ważną kwestią jest trening aerobowy a serce. Podczas treningu serce osoby ćwiczącej zaczyna znacznie szybciej pracować. Oznacza to, iż wzrasta jej tętno. Najważniejszym elementem tego rodzaju treningu jest utrzymanie go na jednostajnym poziomie 60 – 75% w stosunku do indywidualnego tętna maksymalnego (HRmax). Aby obliczyć zalecaną wartość należy użyć wzoru 220 – wiek, niezależnie od płci.

Dla optymalnych wyników odpowiedni dla nas poziom tętna należy utrzymywać przez minimum 20 minut, najlepiej jednak ćwiczenia wykonywać od 30 do 50 minut. Wszystko zależy od naszych predyspozycji i aktualnej kondycji. Warto pamiętać, aby częstotliwość wraz z intensywnością treningów zwiększać stopniowo. Ćwiczenia aerobowe najlepiej wykonywać 3-4 razy w tygodniu, w połączeniu z treningami siłowymi oraz zdrową, zbilansowaną dietą.

Ćwiczenia aerobowe to przede wszystkim szybki chód i bieganie, jazda na rowerze, rolkach i łyżwach, skakanie na skakance, chodzenie po schodach czy pływanie. To ostatnie polecane jest w szczególności osobom otyłym, które w pierwszym etapie redukcji tkanki tłuszczowej powinny skupić się na odciążeniu kręgosłupa i rozruszaniu organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *