Zdrowe bieganie, czyli jakie?

Categories bieganie

Treningi biegowe zyskują sobie coraz większą popularność. Nie chodzi tu o sam wysiłek i spalone kalorie, ale niektórzy traktują je jako sposób na relaks i zapomnienie o codzienności. Za oknem robi się coraz cieplej, dlatego warto właśnie teraz, rozpocząć swoją przygodę z bieganiem. Jednak na początku, powinniśmy być świadomi, jak rozpocząć tę aktywność fizyczną mając na uwadze własne zdrowie. Jak uprawiać ten sport, by uniknąć wypalenia i przemęczenia organizmu?.

Pamiętajmy o równowadze

Chodzi tu, o zachowanie zdrowego bilansu, pomiędzy bieganiem a odpoczynkiem. Pamiętajmy, że nie jesteśmy maszynami. Robiąc intensywny trening biegowy jednego dnia, następnego i następnego, wykorzystujemy nasz organizm do maksimum. Regeneracja jest procesem niezwykle istotnym. Dochodzi wtedy to odbudowy włókien mięśniowych, które ulegają mikrouszkodzeniom podczas wysiłku. Zwiększa się także przepływ tlenu i wartości odżywczych, a co najważniejsze – organizm się detoksykuje. By bieganie było więc optymalne, zaplanujmy więc jeden dzień, który całkowicie poświęcimy na odpoczynek. Warto także wprowadzić w swój plan biegowy dzień, w którym przebiegniemy nieco krótszy dystans.

Konsekwencja to podstawa

Najważniejsza zasada charakteryzująca zdrowe bieganie to przede wszystkim konsekwencja. Dlaczego? Nasz organizm nie przyzwyczai się do wysiłku i nie zaakceptuje go, jeśli jednego dnia będziemy trenować na 100%, a drugiego dnia nie zrobimy zupełnie nic. Źle wpłynie to na kondycję mięśni, które nie będą miały okazji do normalnego trybu pracy i utrzymania wysokiej aktywności. Żeby więc treningi biegowe były zdrowe, okresy intensywnych treningów, przeplatajmy z lekkimi, np. z dniem przeznaczonym wyłącznie na trucht. Dzięki temu lepiej zniesiemy wysiłek zarówno fizyczny, a także unikniemy psychicznego wypalenia.

Zdrowy tryb biegania, to również dopasowanie planu ćwiczeń do naszych możliwości, ale także dbanie odpowiednie rozgrzanie organizmu. Nie ulega jednak wątpliwości, że konsekwencja i równowaga pomiędzy odpoczynkiem, a treningiem jest kluczem do tego, by treningi biegowe nazwać zdrowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *