5 zdrowych nawyków, które warto mieć

Categories dieta, lifestyle, Zdrowe odżywianie

Wszyscy doskonale wiemy, że warto kształtować w sobie zdrowe nawyki. Z każdej strony jesteśmy bombardowani informacjami, lecz zdajemy sobie sprawą, że wprowadzenie wszystkich zasad naraz jest praktycznie niemożliwe. Jak mawiają – nie od razu Rzym zbudowano. Podobnie jest, jeśli decydujemy się na zmianę trybu życia, zmianę sposobu odżywiania. Najłatwiej osiąga się cele małymi kroczkami. W tym artykule przedstawimy Wam 5 zdrowych nawyków, które warto mieć. Z pozoru to nie dużo, jednak wprowadzenie ich w życie sprawi, że polepszy się Wasza kondycja fizyczna i psychiczna.

1. Pij wodę

Z pozoru oczywiste, jednak często o tym zapominamy. O ile latem łatwo nam wypić przykładowo 2 litry wody, to zimą nie jest to już takie proste. To się może udać, pod warunkiem, że picie wody rozłożymy na cały dzień. Od rana do wieczora, po trochę, po łyczku – i się uda. Odpowiednie nawodnienie to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia!

2. Ruszaj się minimum 30 minut dziennie

Być może powiesz: “Przecież ja mam ruch, bo praca, bo sprzątanie, bo obowiązki…”. Jednak nie o taki ruch tutaj chodzi. Warto wybrać sobie jakiś rodzaj sportu (rower, rolki, bieganie, basen, nordic walking, orbitrek bądź cokolwiek innego – coś co lubisz) i regularnie, minimum pół godziny dziennie ćwiczyć. Dobrze też wprowadzić ćwiczenia na serce, kręgosłup czy inne poszczególne partie ciała przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. To nie dużo – dasz radę!

3. Jedz owoce i warzywa

Odpowiednia ilość warzyw i owoców dostarczy Ci dużej dawki witamin, energii i błonnika. Regularne ich spożywanie poprawi Twoją sylwetkę, pracę serca, krążenie i trawienie. Dodawaj porcję świeżych warzyw i owoców do każdego posiłku.

4. Wysypiaj się

Zdrowy sen to podstawa prawidłowego funkcjonowania organizmu. W dzisiejszych czasach nawał obowiązków często nie pozwala nam na regularny i odpowiednio długi sen, jednak sami musimy o to zadbać. Niedostateczna ilość snu prowadzi do zaburzeń metabolizmu, złego stanu psychofizycznego i licznych chorób. Staraj się poświęcać na sen przynajmniej 7 godzin na dobę.

5. Myśl pozytywnie

Tak naprawdę ten punkt powinien znaleźć się na początku tej listy. Dobre nastawienie zawsze jest kluczem do osiągnięcia tego, czego się pragnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *