bieganie a odporność

Nieprawidłowe krążenie w dużej mierze jest spowodowane niezdrowym stylem życia. Przewlekła, siedząca praca oraz nieodpowiednia dieta negatywnie wpływają na funkcjonowanie krwiobiegu, znacząco osłabiając jego wydajność. Wystarczy jednak kilka zdrowych nawyków, aby w prosty sposób wspomóc pracę serca i naczyń krwionośnych.

Zmiana trybu życia – sposobem na zdrowe tętnice

Wprowadzenie kilku zdrowych zwyczajów jest wskazane, jeśli zależy Państwu na optymalnym funkcjonowaniu układu krążenia. Przede wszystkim warto postawić na regularną aktywność fizyczną – kilka treningów (spacerów, joggingu, pływania) w tygodniu znacząco poprawia obieg krwi, dotleniając wszystkie narządy. Oprócz sportu niezbędne będzie prowadzenie zrównoważonej diety. W codziennym menu powinny znaleźć się ostre przyprawy, czosnek i cytrusy, które uszczelniają naczynia krwionośne, usprawniają pracę układu krążenia oraz obniżają poziom cholesterolu. 2-3 razy w tygodniu warto także spożywać ryby morskie, orzechy, pestki oraz nasiona. Należy zadbać o suplementację witaminy C – zarówno w formie tabletek, jak i odpowiednich produktów spożywczych. Dobrym sposobem na pobudzenie krążenia są również naprzemienne, ciepłe i zimne prysznice. Prowadzą one do rozszerzania i zwężania naczyń krwionośnych oraz szybszego obiegu krwi w organizmie. Wskazane jest też rzucenie palenia oraz maksymalne ograniczenie stresu, który zwiększa ryzyko dolegliwości sercowo-naczyniowych.

Jakie są konsekwencje pogorszonego krążenia?

Zaburzenia w układzie krążenia mogą prowadzić do niedotlenienia i niewydolności narządów, w skrajnych przypadkach stanowiąc nawet zagrożenie życia. Jeżeli dojdzie do zamknięcia światła naczynia krwionośnego, całkowicie uniemożliwiającego obieg krwi, niekiedy dochodzi do zjawiska, znanego jako krążenie oboczne. To niezwykle pożyteczna sytuacja, która zapobiega zgubnym skutkom niedokrwienia poszczególnych narządów. Ten typ krążenia może wytworzyć się samoistnie lub na skutek działań kardiochirurga w trakcie prowadzonego zabiegu. Aby zapobiec problemom z układem krwionośnym, warto zadbać o profilaktykę, która pomoże utrzymać krwiobieg w dobrej kondycji niezależnie od wieku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *