Jakie sporty warto uprawiać, by poprawić pracę serca?

Categories Bez kategorii
trening aerobowy a serce

Nigdy nie jest za późno, by zadbać o prawidłową pracę serca. O jego kondycję powinny zatroszczyć się szczególnie te osoby, które są w podwyższonej grupie ryzyka zawałem bądź innymi chorobami związanymi z tym narządem. Osoby otyłe, z dietą bogatą w szkodliwe tłuszcze i cukry szczególnie muszą zwrócić uwagę na znaczenie ruchu w swoim życiu. Kiedy i jak trenować dla serca, by zadbać o jego kondycję?

Podnieś swoje tętno dzięki ćwiczeniom

Aby poprawić pracę serca nie trzeba uprawiać skomplikowanych sportów, wymagających dużego wysiłku oraz kosztownych sprzętów. Najbardziej popularnymi dyscyplinami, które znacząco wpływają na poprawę zdrowia, a nie należą do skomplikowanych, są przede wszystkim jazda na rowerze, jogging, czy nordic walking. Rozpoczynanie aktywności powinno odbywać się na najniższym stopniu intensywności, który z czasem będzie podnoszony. Szybsze tętno podczas ćwiczeń zapobiega zmniejszaniu się naczyń krwionośnych, co z kolei wpływa pozytywnie na kondycję serca. Dla osób, które w ciągu swojego dnia mają więcej czasu, a sport sprawia im przyjemność poleca się wykonywanie treningów fitness, podnoszących ciśnienie krwi oraz dbających o redukcję tkanki tłuszczowej.

Gdy na sport nie ma czasu

Wielu ludzi już na początku przygody ze sportem rezygnuje z wysiłku, ponieważ uważa to za czasochłonne i nieefektywne. Tymczasem do zmniejszenia masy ciała, a także przystosowania serca do lepszego krążenia krwi wystarczy nawet 10 minut treningu dziennie. Co można zrobić w tym czasie? Wejść po schodach, zamiast jechać windą, poskakać na skakance, czy pójść na spacer a nie jechać tramwajem lub autobusem. Codzienne adaptowanie organizmu do wysiłku ma bardzo istotny wpływ zarówno dla profilaktyki chorób serca, jak i rekonwalescencji po zawale lub poważniejszym schorzeniu. Poprawa pracy tego organu osiągana jest dzięki regularnym wysiłkom fizycznym, stąd tak ważne jest wpisanie na stałe do swojego harmonogramu dnia nawet najprostszych ćwiczeń. Od treningów fitness, poprzez rower, aż do spacerów i marszu po schodach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *